Slovarček
Da se bomo lažje sporazumevaliKaj dejansko pomenijo nekateri izrazi, ki jih boste srečali pri delu z nami in agencijami nasploh.
A
Agencija – ekipa strokovnjakov, ki zaradi vas kdaj malo spijo, a o vas še vedno govorijo samo lepe stvari. Profesionalci, ki povezani v podjetje, zagotavljajo rešitve po meri in njihovo izvedbo.
AI – Adobe Illustrator. Eden najbolj uporabljanih oblikovalskih računalniških programov, tudi vrsta in končnica datoteke.
Art direktor – snovalka ali snovalec oblike vsega, kar ustvarja agencija. Strokovno nadzira in pokriva vse ravni oblikovanja, od izbora črkovnih družin ali tipografije do grafične zasnove, izbora barv, tona vizualne komunikacije in fotografskih motivov.
ATK – akcija tržnega komuniciranja.
B
BMP – (Windows Device Independent Bitmap) format grafične datoteke, značilen za okolje Windows. Ikone, ozadja in tapete na vašem osebnem računalniku so najverjetneje bitne slike, ki so zapisane v tem formatu. Kadar želimo bitno sliko uporabljati na drugih računalnikih, kot je Macintosh, so primernejši lažje prenosljivi formati, kot sta Tiff ali Gif.
Brief – opis naloge. Več najdete tukaj >>>
C
CGP – celostna grafična podoba.
CI – Corporate Identity je pogosto uporabljan angleški izraz za celostno grafično podobo in osebnost družbe.
CMYK – (Cyan, Magenta, Yellow, Karmin ali Key) kratica za postopek štiribarvnega tiskanja, osnovne barve so cian, magenta, rumena in črna.
D
Design – dajanje oblike predmetu z upoštevanjem skladnosti med funkcionalnostjo, estetiko in tehnološkim procesom.
Deadline – zadnji rok za izvedbo projekta. Ko ga ujamemo… se pojavi naslednji ;) To je biološka lepota in ritem našega posla. Edini šef, ki mu odgovarja tudi naš direktor.
DPI – okrajšava za »dots per inch« ali število pik na palec. Enota za ločljivost zaslona, tiskalnika ali druge izhodne enote pri prikazovanju besedila ali grafike.
DTP oblikovalec – krajše za »desktop publishing« strokovnjaka, ki oblikovno zasnovo tiskovin in drugih orodij pripelje do končne oblike, vnaša korekture, vse vizualno spolira, pripravi za tisk ali produkcijo. Steber izvedbene zanesljivosti agencije.
F
FMCG - (Fast Moving Consumer Goods) kratica za produkte, ki se prodajo hitro in z relativno nizkimi stroški.
G
Gif – kratica za Graphic Interchange Format, ki je zelo preprost in učinkovit za izmenjavo bitnih grafičnih datotek. Najpogosteje jih najdemo na internetu, kjer omogočajo, da se zaradi majhne velikosti slika hitro odpre.
Grafična realizacija – oblikovanje končne podobe komunikacijskih elementov.
Grafično oblikovanje – glej design.
I
Idejna zasnova – kjer se vse začne. Surove zamisli pretresemo v skladu z zahtevami naloge, samo najboljše dobijo končno obliko.
J
Jumbo – zelo velik plakat na prostem. Navadno ob cesti.
JPEG – (Joint Photographic Expert Group) eden najbolj uporabljanih formatov grafične datoteke in bitni postopek zapisa grafičnih izdelkov. Z JPEG-i skrajšamo zapis računalniške grafike v pomnilniku računalnika, zato so kljub nekaj manjši ostrini zelo primerni za prenos in uporabo na internetu.
K
Korekture – točka v projektu, kjer se stvari lahko zapletejo ali zavlečejo. Zelo pomaga, če ima agencija dober sistem za pregled, nadzor in njihovo vnašanje, naročnik pa je organiziran.
Krivulje – »Ali nam lahko ta fajl pošljete v krivuljah?« je eno najpogostejših vprašanj agencije naročniku. Datoteka, pri kateri so vsi elementi spremenjeni v krivulje, namreč omogoča, da se pri prenosu z enega računalnika na drugega tipografija ne spremeni. Oblikovalci od vas pričakujejo datoteke, kot so AI, PDF ali EPS, kjer so zapisi navadno že v krivuljah.
Kreativni direktor – glava in glas kreativnega oddelka agencije navzven, ki koordinira ustvarjanje in predstavlja rešitve. Če je dober – zna prisluhniti in predlagano zagovarjati s tehtnimi argumenti.
L
Letno poročilo – ena najpomembnejših korporativnih publikacij družbe, namenjena najprej seznanjanju delničarjev in partnerjev s poslovnimi rezultati. Agencija suhoparne podatke poveže v očesu prijazno kreativno celoto.
M
Match print – tiskarski poskusni odtis, z enakimi barvami, kot bo tiskana publikacija.
Mutacija – različica oglasa s spremenjeno dimenzijo, besedilom ali drugim grafičnim elementom.
O
Oblikovanje – ena poglavitnih storitev agencije. Glej tudi design.
Oglaševalska agencija – glej agencija.
P
Pantone – izvirno ime ameriškega podjetja, pogovorno pa predvsem njihov sistem ujemanja barv, ki danes predstavlja enega grafičnih tiskarskih standardov. CGP-ji se na primer tiskajo v pantonu, da dosežemo natančno ujemanje barv.
PDF – zelo praktična datoteka, ki zaradi svoje majhnosti omogoča, da beremo obsežne publikacije z izvirno obliko in nastavitvami na osebnem računalniku s pomočjo brezplačnega programa Acrobat Reader.
POS – »point of sale« ali prodajno mesto.
POP – »point of purchase« ali mesto nakupa.
Poslovna darila – nekaj, česar se poslovni svet, predvsem zaradi neosebnega deljenja buteljk, neokusnih čestitk in obeskov za ključe, lahko dostikrat izogiba. Obenem pa smo, če dobimo kaj lepega in izvirnega, vedno znova veseli kot otroci ;)
PPA – pospeševalno prodajna akcija.
PPT – kratica za PowerPoint, Microsoftov program za predstavitve.
Priprava za tisk – opravlja jo DTP oblikovalec. Končni izdelek je datoteka, ki je tehnično pripravljena za tiskarno. Obsega vse, kar bo preprečilo, da bo namesto zlato rumene iz tiskarne prišla rjava barva. To pomeni pregled, da so barve v pravem barvnem okolju (CMYK ali Pantone), pa črkovne postavitve, nepravilnosti, uresničevanje nadstandardnih zahtev, dogovor s tiskarjem o tehnoloških podrobnostih ipd. Skratka vse, kar potrebuje tiskar, da stiska to, kar ste potrdili.
Prelom – postavitev besedila, drugih grafičnih in slikovnih dodatkov po straneh, v določeno obliko. Navadno ga izvaja DTP oblikovalec po navodilih art direktorja.
Proof print – približek, prikaz in preveritev tega, kako bo videti vaša končna publikacija ali tiskovina.
R
Raster – slika sestavljena iz večjih ali manjših pikic, ki na prvi pogled z razdalje daje vtis polne barvne ploskve. Oko debelino odtisa v tiskanem oglasu komaj zazna, na jumbo plakatu pa lahko iz bližine vidite pike.
RGB – (Red, Green, Blue) eden osnovnih barvnih modelov, ki je neke vrste računalniški naravni barvni prostor ter izhodišče za ujemanje in prikazovanje barv.
T
TIFF – (Tagged Image File Format) je kratica za enega najbolj priljubljenih formatov za zapisovanje bitnih slik. Uporabljamo ga predvsem pri pripravi za tisk in shranjevanju slik, ki morajo biti prenosljive med računalniki in obenem ohraniti visoko kakovost.
V
Vektorska grafika – zahteva zelo malo spominskega prostora in je kot ustvarjena za spreminjanje velikosti, pri čemer ne vplivamo na ločljivost. Vaš logotip vedno potrebujemo v vektorski obliki ;)
Vodja projektov – pogosto prvi in glavni stik agencije z vami. Oseba, ki ima najboljši pregled nad projektom. Povezuje, odgovarja, spominja, pomaga, spodbuja, ustvarja dobre partnerske vezi in vodi vse sodelujoče.