Ste lahko bolj kreativni od 4-letnika?  01.12.2011 Ključ do kreativnosti je, da gledate na svet skozi oči otroka. Pa še znate?
Naj vaši kupci govorijo zgodbe  01.12.2011 Veliko podjetij v samo središče pozornosti postavlja izdelek. Pa je to prav?
Galaxy vs. iPhone  01.12.2011 Verjetno ste že slišali ali pa tudi izkusili dolge čakalne vrste pred trgovinami, ko se začne prodaja novega modela iPhone?

Trnova pot za donatorje in zbiralce donacij 18.03.2010

V prejšnjih novicah smo pisali o slovenski nagradi za družbeno odgovornost Horus. Tokrat pa vam bomo zaupali nekaj »cvetk«, na katere smo naleteli pri naši dobrodelni akciji zbiranja donatorskih sredstev za Botanični vrt Univerze v Ljubljani. Ko smo snovali strategijo zbiranja donatorskih sredstev, smo se projekta lotili s polnim zagonom. Pripravili smo prošnje za podjetja, medije ter vseslovensko akcijo zbiranja sredstev prek sporočil SMS za širšo javnost.
Zavedali smo se, da bo sodelovanje s podjetji glede na stanje v gospodarstvu pogojeno z dobro voljo in njihovimi zmožnostmi. Kljub temu pa smo bili nad začetnim odzivom zelo navdušeni. K projektu so v manj kot mesecu pristopili Henkel v sodelovanju z Mercatorjem, Radeče papir, Papirnica Vevče in Melamin kemično podjetje. Nekateri z denarjem, drugi s storitvami in materialom. Ob tem je treba še povedati, da lahko podjetje uveljavlja donacijo kot davčno olajšavo le največ do višine 0,3 odstotka obdavčenega prihodka davčnega obdobja in največ do višine davčne osnove davčnega obdobja. To dokazuje, da davčni zakon ne spodbuja donacij in s tem posledično zmanjšuje voljo do družbeno odgovornega ravnanja. Tovrstna dejavnost je prepuščena izključno dobri volji podjetij in poznanstvom. Verjamem, da bi vpliv poznanstev zmanjšali z zakonom, ki bi bil bolj prijazen do donatorja.

Na veliko večjo težavo pa smo naleteli pri prošnjah za brezplačen medijski prostor. Mediji so nas hitro postavili na realna tla s podatkom, da morajo za vsako objavo, ne glede na to, da gre za doniran oglasni prostor, plačati državi DDV na vrednost oglasnega prostora. Tudi tukaj se pokaže mačehovski odnos zakonodajalca do donacij. S takšnim davčnim zakonom se humanitarnim projektom neposredno jemlje možnost, da bi njihov glas prišel v javnost. Ko država pobira davek na račun tistih, ki nimajo, je tisti, ki je pripravljen pomagati, neposredno kaznovan. Kljub temu pa so se nam že pridružili Delo, RTV Slovenija, radio RGL in revija Gaja, kar zelo cenimo. Vsekakor bi bilo dobro organizirati javno pobudo, da se vsaj ta del davčnega zakona spremeni.

Seveda smo naleteli na težavo tudi pri podpisu pogodbe za storitev SMS donator z mobilnima operaterjema. Ker je Botanični vrt del Univerze v Ljubljani in ni humanitarna organizacija, ne izpolnjuje razpisnih pogojev za sklenitev pogodbe z mobilnim operaterjem za storitev SMS donator. Na našo veliko srečo so bili pri Simobilu tako prijazni, da so nam povedali, kako to rešujejo, ko gre za tovrsten dobrodelni projekt, katerega nosilec ne izpolnjuje predpisanih pogojev. Povezali smo se z Zvezo prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje, kjer so nas velikodušno podprli. Tako smo lahko brez težav podpisali pogodbo za storitev SMS donator.

Glede na zapisano lahko vidimo, da zakonodajno okolje ne spodbuja humanitarnih donatorskih aktivnosti. Vse je prepuščeno pripravljenosti posameznikov, ki pa pri svojem delu naletijo na veliko ovir. Le od njihove iznajdljivosti je odvisno, kako uspešni bodo pri svojem delu. 

Za konec pa še eno opažanje. Pri zbiranju donatorskih sredstev sem večkrat naletel na situacijo, ko so podjetja darovala manjše zneske, vendar so izrecno želela, da se jih med donatorji ne omeni, saj bi jim to lahko nakopalo davčne težave. Iz tega lahko potegnemo preprost zaključek: v Sloveniji so podjetja zelo omejena pri tem, komu, kdaj in zakaj donirajo sredstva. Poleg tega pa s tem tvegajo davčne nepravilnosti in možnost za kazen, kljub plemenitemu cilju, ki bi ga drugače podprla.  


Žiga Jenko,
izvršni kreativni direktor


P.S.:
Ne bodi rastlina, posvoji rastlino!
Pošlji SMS z besedo POSVOJIM na številko 1919 in prispevaj 1 EUR za ljubljanski Botanični vrt.
Donirate lahko iz Simobilovega in Mobitelovega omrežja.