Kako do najboljših idej? 15.04.2010
Najbolj znana, pa tudi najbolj enostavna in zato v praksi največkrat uporabljena, skupinska metoda zbiranja idej je »brainstorming« (viharjenje možganov, možganska nevihta ipd.). Pri tej metodi gre za iskanje idej v skupini več ljudi, v kateri vsakdo pove svoje ideje takoj, ko mu padejo na pamet. Pomembno je, da vse predloge smatramo za dobre in se ne posmehujemo idejam sodelavcev. Cilj je namreč pridobiti kar največ idej, ne glede na njihovo kakovost. Šele po določenem času, ko se na tabli ali listu papirja znajde dovolj idej, zaključimo z razpravo in kritično ovrednotimo ideje.
Zelo uporabna metoda pridobivanja idej v praksi je tudi metoda 6 3 5, pri kateri sodeluje 6 udeležencev, ki morajo oblikovati vsak po 3 ideje v 5 minutah. Ko to storijo, obrazec predajo svojemu sosedu, tako da vsi zamenjajo obrazce. V naslednjih 5 minutah sodelujoči dopolnjujejo ideje, zapisane na dobljenem obrazcu. Obrazce izmenjujejo toliko časa, da v roke znova dobijo svojega. Takrat skupina skupaj pregleda vse pridobljene ideje in se skupaj odloči o najboljši.
V kolikor gre za iskanje idej glede bolj zahtevnih, strokovnih ali kompleksnih zadev, je morda bolje, da se vodja ne odloči za enostavno zbiranje idej, temveč k sodelovanju povabi le 3–4 ljudi ustrezne izobrazbe in z ustreznimi izkušnjami. Sestanek takšne delovne skupine bo najverjetneje proizvedel veliko manj idej kot na primer »brainstorming«, bo pa zagotovo tistih nekaj idej dobrih in uporabnih.
Ne glede na to, kakšno obliko in kakšen način zbiranja idej boste izbrali v svojem podjetju, pa je najbolj pomembno, da se le-tega lotite čim bolj ustvarjalno. Prepustite se toku, opustite vse zadržke in ovire oz. meje, ki naj bi bile postavljene, vendar jih v resnici sploh ni tam. Ko boste presegli te meje, boste v trenutku proizvedli veliko odličnih – kreativnih in izvirnih – idej, ki bodo pomagale vašemu podjetju pri pridobivanju novih poslov, pri odnosih med zaposlenimi, pri dogovarjanjih in pogajanjih na pomembnih sestankih ter nenazadnje pri vašem poklicnem in osebnostnem razvoju. Bodite raziskovalni in odkrivajte nove, nepoznane stvari. Le tako boste lahko našli nove poti razmišljanja do dobrih idej.
Vemo, da je dobra ideja najpomembnejša sestavina ustvarjalnega procesa in predstavlja ključ do uspeha. Res pa je tudi, da so ideje kot take le začetek – neko sredstvo, ki ga je potrebno temeljito obdelati, da pridemo do želenega cilja. Toda o tem kdaj drugič.
Maja Jevšek
asistentka vodij projektov