Ste lahko bolj kreativni od 4-letnika?  01.12.2011 Ključ do kreativnosti je, da gledate na svet skozi oči otroka. Pa še znate?
Naj vaši kupci govorijo zgodbe  01.12.2011 Veliko podjetij v samo središče pozornosti postavlja izdelek. Pa je to prav?
Galaxy vs. iPhone  01.12.2011 Verjetno ste že slišali ali pa tudi izkusili dolge čakalne vrste pred trgovinami, ko se začne prodaja novega modela iPhone?

Kako do najboljših idej? 15.04.2010

Ideje se nam v možganih pojavljajo ves čas, vsak dan, vsak trenutek. Nemalokrat pa se zgodi, da enostavno zamrznemo, ko od nas nekdo zahteva nekaj izvirnih idej glede rešitve nekega problema, izvedbe nekega načrta ali projekta, trženjskih aktivnosti v zvezi s pospeševanjem prodaje ipd. Bolj kot se trudimo, manj idej se nam poraja v glavi. Da to preprečimo, lahko uporabimo katero od ustvarjalnih tehnik zbiranja idej, s katerimi pomagamo sebi in svojim sodelavcem do širšega, hitrejšega in bolj kreativnega razmišljanja.

Najbolj znana, pa tudi najbolj enostavna in zato v praksi največkrat uporabljena, skupinska metoda zbiranja idej je »brainstorming« (viharjenje možganov, možganska nevihta ipd.). Pri tej metodi gre za iskanje idej v skupini več ljudi, v kateri vsakdo pove svoje ideje takoj, ko mu padejo na pamet. Pomembno je, da vse predloge smatramo za dobre in se ne posmehujemo idejam sodelavcev. Cilj je namreč pridobiti kar največ idej, ne glede na njihovo kakovost. Šele po določenem času, ko se na tabli ali listu papirja znajde dovolj idej, zaključimo z razpravo in kritično ovrednotimo ideje.

 

Zelo uporabna metoda pridobivanja idej v praksi je tudi metoda 6 3 5, pri kateri sodeluje 6 udeležencev, ki morajo oblikovati vsak po 3 ideje v 5 minutah. Ko to storijo, obrazec predajo svojemu sosedu, tako da vsi zamenjajo obrazce. V naslednjih 5 minutah sodelujoči dopolnjujejo ideje, zapisane na dobljenem obrazcu. Obrazce izmenjujejo toliko časa, da v roke znova dobijo svojega. Takrat skupina skupaj pregleda vse pridobljene ideje in se skupaj odloči o najboljši.

 

V kolikor gre za iskanje idej glede bolj zahtevnih, strokovnih ali kompleksnih zadev, je morda bolje, da se vodja ne odloči za enostavno zbiranje idej, temveč k sodelovanju povabi le 3–4 ljudi ustrezne izobrazbe in z ustreznimi izkušnjami. Sestanek takšne delovne skupine bo najverjetneje proizvedel veliko manj idej kot na primer »brainstorming«, bo pa zagotovo tistih nekaj idej dobrih in uporabnih.

 

Ne glede na to, kakšno obliko in kakšen način zbiranja idej boste izbrali v svojem podjetju, pa je najbolj pomembno, da se le-tega lotite čim bolj ustvarjalno. Prepustite se toku, opustite vse zadržke in ovire oz. meje, ki naj bi bile postavljene, vendar jih v resnici sploh ni tam. Ko boste presegli te meje, boste v trenutku proizvedli veliko odličnih – kreativnih in izvirnih – idej, ki bodo pomagale vašemu podjetju pri pridobivanju novih poslov, pri odnosih med zaposlenimi, pri dogovarjanjih in pogajanjih na pomembnih sestankih ter nenazadnje pri vašem poklicnem in osebnostnem razvoju. Bodite raziskovalni in odkrivajte nove, nepoznane stvari. Le tako boste lahko našli nove poti razmišljanja do dobrih idej.

 

Vemo, da je dobra ideja najpomembnejša sestavina ustvarjalnega procesa in predstavlja ključ do uspeha. Res pa je tudi, da so ideje kot take le začetek – neko sredstvo, ki ga je potrebno temeljito obdelati, da pridemo do želenega cilja. Toda o tem kdaj drugič.

 

 

Maja Jevšek

asistentka vodij projektov