Ste lahko bolj kreativni od 4-letnika?  01.12.2011 Ključ do kreativnosti je, da gledate na svet skozi oči otroka. Pa še znate?
Naj vaši kupci govorijo zgodbe  01.12.2011 Veliko podjetij v samo središče pozornosti postavlja izdelek. Pa je to prav?
Galaxy vs. iPhone  01.12.2011 Verjetno ste že slišali ali pa tudi izkusili dolge čakalne vrste pred trgovinami, ko se začne prodaja novega modela iPhone?

Govoriti isti jezik je premalo 17.04.2009

Stara zgodba iz časa Avstro-Ogrske o enoti avstrijske vojske ...
Obstaja stara zgodba iz časa Avstro-Ogrske o enoti avstrijske vojske, ki je zavzela neko albansko vas. Poveljnik je imel zelo jasno navodilo, da mora biti strog do vaščanov, če ti ne izpolnijo njegovih zahtev. Težava je bila, da nihče od vojakov ni znal albansko, nihče od vaščanov pa ni znal nobenega od številnih jezikov, ki so jih govorili v avstro-ogrski vojski.
Čez čas se je vendarle našel tolmač. Ki pa je očitno razumel več kot samo oba jezika. Tolmač namreč ni skoraj nobenega stavka prevedel dobesedno, temveč je vsaki strani govoril natančno tisto, kar je bila pripravljena sprejeti (vmes je celo sam dodal drobne grožnje, da bi potrdil resnost 'zahtev').

Kako se zgodba konča?

Avstrijski poveljnik ni več videl razloga za vztrajanje pri svojih zahtevah, saj so mu vaščani dali vojni plen. Vaščani pa poveljnika niso pustili oditi, dokler ni sprejel njihovih poslovilnih daril. 

Jezik niso različne oznake za isto stvar.
Gre za različne poglede na isto stvar.
Ni važno, ali gre za vojni plen ali poslovilno darilo.
Važno je, da sta obe strani zadovoljni.
Vsaka zase je mislila, da je na boljšem.

Ta zgodba nam razloži, zakaj je toliko oglasov neučinkovitih. Ne zato, ker podjetje in potrošniki ne govorijo istega jezika. Ampak zato, ker imajo različne poglede. Kar za podjetje 'odžeja', je lahko za potrošnike 'presladko'. Kar je za podjetje 'najboljša izbira', je lahko za potrošnike 'poznam boljšo'. Kar je za podjetje 'revolucionarna rešitev', je lahko za potrošnike 'še ena škatla, ki bo pristala v garaži'.
Šele ko so pogledi usklajeni, lahko pride zadovoljstvo. Nič prej.
Potrošniki so tu na boljšem: njim se ni treba prilagajati. Za podjetje pa je to bistvenega pomena.
Dokler mu ne uspe, bodo vsi oglasi le pogovor s samim sabo.



Aleš Kočevar, kreativni direktor agencije Kompas Design